Tag Archives: octopus party nail lacquer

Oogie’s Boys Trio: Illyrian Polish + Octopus Party + Crows Toes 

Standard

I’ve locked myself in this bedroom in an effort to keep the distractions away, but the cat just laid down next to me for no reason whatsoever, so how this blog is getting written now we’ll NEVER freaking know.

I’m trying very hard to ignore it, cuz as soon as I show too much emotion, whatever this is is over in about 2.5 seconds.  He’s very finicky with his love, even though I massage him and scratch his tummy and kiss him right on the mouth as ALL CATS EXPECT AND ENJOY.  Cuz who doesn’t want to be dressed in a tiny tuxedo and carried around like a baby from room to room?  I mean, I’d pretty much do anything if someone’s offering to do my walking for me.  You think I’m exaggerating, but I legit lived across the street from one of my jobs and still drove myself to work every morning.

Who’s officially the laziest person in allll the land?  I’m not even gonna tell you cuz you already know.

Ohhhhh, but the polish!  Do I have some beauties to share with you today!  There’s flecks, there’s sparks, there’s a thousand drool buckets on standby.  Take a look at what you’re buying:

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Now, SWOON!  Seriously, if you’ve come for the ladylike composure, well you’ve picked a very bad day.  It’s soooo noodle leg-y in here already!

This is the Oogie’s Boys Trio, a collaboration between Illyrian Polish, Octopus Party Nail Lacquer and Crows Toes.  Ummm, three awesome brands, three gorgeous polishes, available all with the click of ONE tiny button?  Is Leonardo happening next, cuz BEST DAY EVER is clearly in full effect.

This trio is inspired by the movie, The Nightmare Before Christmas, and apparently Oogie’s boys – Lock, Shock and Barrel – feed Oogie by sending bugs to him down a metal chute.  Sooooo, kinda like my house where sandwiches just appear out of nowhere.  Being married to a chef comes highly recommended, just so you know.

Enough chatty.  Time for nail polish! Here’s your quick rundown of the goodies:

ILLYRIAN POLISH:  LOCK

DESCRIPTION:  A dirty oxblood/copper with holographic sparkle and small copper/red flecks

OPACITY:  Two amazing coats

OCTOPUS PARTY NAIL LACQUER:  SHOCK

DESCRIPTION:  A charcoal mauve holographic with gold flakies, purple/indigo shifting pigment and iridescent purple glitter

OPACITY:  Two coats again! Magic!

CROWS TOES:  BARREL


DESCRIPTION:  A deep, dank, murky green topped with blue, green and purple sparks

OPACITY:  Yep, still two coats.  Your best day just got best-i-er.

THE ROUND UP 

Want, want and NEED.  That’s your new motto.  Wallets are flying out of purses everywhere, I can already tell.

TIME TO FOCUS.  There’s a Polish Emergency in our midst.  Cuz the Oogie’s Boys Trio is on pre-order for FIVE DAYS ONLY, and if y’all got some hives cream handy, I’ll take a thousand.  And if you’re not properly panicked at this point, we need to have a talk about your brain.

Cost for this trio is $32 and is available in each maker’s store.  You also have the option to purchase individual bottles, although WHY?! is the actual question.  All three, in the cart stat.  However, just in case you choose groceries and electricity (and other adult-like responsibilities), then it’s $12 each for Illyrian and Crows Toes and $13 for Octopus Party.

Where to buy:

Illyrian Polish http://www.illyrianpolish.com

Octopus Party Nail Lacquer http://www.octopuspartynl.com

Crows Toes http://crowstoesnailcolor.bigcartel.com

Now go get your pretties!  You have until October 17 at 10pm EST and there’s NO WAY you’re missing out on this.  Cuz who’s waking up on October 18, sad and trio-less?  CERTAINLY NOT YOU.

More clicking opportunities!  Connect with EVERYONE:

Illyrian Polish:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group 

Octopus Party Nail Lacquer:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group

Crows Toes:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group

SO. MUCH. EFFORT.  Y’all better be clicking on those links.  Cuz after all this carpal tunneling, it’s the least you can do.

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Octopus Party Nail Lacquer: Holo of the Month (plus another custom!)

Standard

GUYS.  There’s a polish emergency in our midst!  Get your shopping hand and your hives cream ready, cuz a legit no joke panic situation is officially lurking.  Our pal, Dave, from Octopus Party Nail Lacquer is debuting the first in his new Holo of the Month series, and FOR SOME REASON we can only buy them for the next 48 hours.  Gah!  It’s about to get suuuuuper elbow jabby in here, I just know it.  First in line?  THAT’S YOU.

Short and sweet blog for you tonight because the situation is so dire.  FOCUS, boo boos!  And brace yourselves.

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

The Holo of the Month series draws inspiration from women in music and will only be available the last weekend of the month. The first polish is named for Grimes, the Canadian-born recording artist who writes, produces, mixes and engineers the vast majority of her own songs.

From shoegaze bedroom pop to darkly textured club beats, her music is wholly representative of her personality and processes. A rarity in any genre, her independence and self-sufficiency has led to some of the most assured releases of the past decade.  Her work is a thrilling pastiche of genres rooted in impeccable knowledge, craft, and at times, startling authenticity.

— Dave, Octopus Party Nail Lacquer

Well, who wants all that then?  DAMN NEAR EVERYONE, that’s who.

GRIMES

DESCRIPTION:  A burgundy leaning purple linear holographic with purple/blue/orange/gold iridescent flakies and a smattering of purple multichrome flakies

OPACITY:  Two coats

FORMULA:  To die for.  Duh.

Wallets are flying out of purses everywhere!  Told ya you’d want this.  It’s juicy and delicious and I’d totally lick it if it wasn’t so poison-y.

In addition to the Holo of the Month, Dave made a custom for one of his customers to honor the birth of her first child, Logan.  And yay for all of us, cuz we’re buying at least 18,000 bottles.  COMPLETELY RATIONAL BEHAVIOR, in case you’re curious.

LOGAN

DESCRIPTION:  A grey (nearly black) linear holographic with large royal blue flakies that seriously just pop out of this polish like magic.  LOOK AT THEM.  Dreamy!

OPACITY:  Two coats

FORMULA:  Smooth and easy, just like Dave.  I’m assuming.

OMG, what?!?!  Shut up, Brain.

Both of these polishes will be up for preorder on Friday, July 28 at 11am EST through Sunday, July 30 at 12pm EST.  SET YOUR DADGUM ALARM, cuz no one wants to wake up on July 31 sad and polish-less.

Cost for each bottle will be $12, but happiness is PRICELESS.  Just so you know.  Click here for shopping!

Some linky loos!  Connect with Octopus Party Nail Lacquer:

Instagram

Facebook

Fan Group

DO IT.  I mean it.  Then come back tomorrow and DO IT AGAIN.

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Octopus Party Nail Lacquer: The Mahalo Collection 

Standard

Current status: sitting in the bathtub for the past hour and a half staring at the cocktail I left on the bathroom counter.  DAMMMMMIT!  This is one of those times when I wish I wasn’t so good at lazy. I mean, the whole point I’m in here is so I can play fancy lady with a drink in the tub.  But now I’m forced to sit here and shave my legs instead.  Ugh.  Friday night = RUINED.

Suppose I’ll just get to blogging then, considering how much they’re not writing themselves and all.  Clearly this getting caught up thing is going very well.  Only 7,237 blogs to go?  Well, that sounds about right.

FOCUS.  I have a legit polish emergency to share with you today and IT. IS. DIRE.  Our pal, Dave, from Octopus Party Nail Lacquer has teamed up once again with Kristen from Ella Ann Cosmetics for an exclusive last release before she closes up shop for good.  First of all, BOOOOO!  Second of all, that means this is a one and done kind of offering never to come back again, and OMG the hives are lurking!  Are you properly panicked?  Well, you should be.  Here is the Mahalo Collection:

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Soooo, tropical jelly holos.  And now our checkbooks have done left the building.  I mean, if any of y’all expected a display of ladylike composure, today is NOT your day.  Cuz you can’t just toss in a bunch of summery delicious squishiness and somehow continue on like no big deal. GUYS.  Rational behavior is for other people.  We’ve been through this before.

In an effort to get to the point (the shopping!) and because time just keeps ticking by (dumb), I’ll give you a rundown of the colors and meet you at the bottom.  Weeee!

First up is Bahama Hammock:

This one is a bright yellow holographic.  I feel like I should elaborate and it feels weird not to.  How do I just leave a tiny sentence over there like that and be like, LOOKS GOOD!, and move on?  I’m trying!  But before I go, lemme just say BAHAMA HAMMOCK real quick and giggle like a 12 year old boy.

Another angle, cuz NERD:

Under the lamps:

This one has the most extreme holo payoff, by the way.  Maybe because it’s the lightest color; I dunno.  I mean, that sounds a bit science-y for a Friday.

Macro time!

Okay, NOW no more chatting.  It’s serious business up ahead.  Lessss go!

Next up is She Sells Seychelles:

I’m literally sitting here saying the name of this polish over and over and failing miserably.  Blah.  This one is a pink coral holographic, all lovely and girly and Queen of England-approved.  If y’all are having tea later, you’re officially halfway appropriate.

Now here’s Hawaii Five Beaux:

This one is a juicy orange holographic and a most excellent summer shade.  It would be an awesome base for some tropical flower or citrus fruit nail art.

Of which I did neither.  Cuz, Best Blogger Ever, that’s why.

Next is Bora the Explorer:

This one is a bright bordering on neon pink holographic, and it’s my favorite of the bunch.  Looks like a popsicle!  Maybe even tastes like one, although slightly more poison-y.  But we’ll never know, now will we?  Oh, SOCIETY with your judgy eyes.

Lastly, here’s Baliwood:

This one is a warm orange leaning coral holographic, and it’s my second favorite.  I love the comfy cozy tone of it!  Did someone just wrap me up in a thousand toasty blankets and hand me a bunch of kitties?  Might as well have.

Then I did some nail art:

I attempted a gradient.  I had to manipulate it a bit with some manual blending, but that is because I am not a professional gradienter (and NO ONE is surprised).  But I think it turned out quite nice.  I applied the polishes over a coat of white to make them stand out better and then added some stamping using the new Uber Chic Beauty 18-02 plate.

In other words, EFFORT WAS MADE.  Quick!  Gimme my horn so I can toot it.

The round up:

All five of these polishes are pretty sheer on their own.  My swatches are done on top of naked nails in three coats.  Formula was ultra smooth, no gloop, and a pure pleasure to apply.  THIS IS NOT A JOKE.  It was about a full-on Polish Mountain scenario, except I give up easily.  Is that a good thing?  Maybe in this case, yes.  Cuz POLISH EMERGENCY, remember?

So here’s where the emergency comes in and the reason for all the rushing around.  The Mahalo Collection is up for pre-order RIGHT NOW but will only run through Sunday, June 11 at 9pm EST. After that:  GONE FOREVER.  Who wants to wake up June 12 full of regret and shame?   DAMN NEAR NOBODY.  So get on it, boo boos.  Or else it’s a sad state of affairs for you.

Each bottle retails for $11 and they are exclusively available at Ella Ann Cosmetics.  Click here for shopping!  Cuz good decisions just happen sometimes.

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Octopus Party Nail Lacquer: Polish Pickup June 2017

Standard

Wasn’t I just in here blogging? I swear I was.  If there’s some kind of award coming, no one’s surprised. Cuz Best Blogger Ever, at the minimum.  Although if Leonardo happens instead, well who’s arguing with that surprising turn of events? NOT THIS LADY. 

Okay, no chatting lest we accidentally spend the next 18 years in here.  I’ve got more goodies for the Polish Pickup this weekend!  Take a look at what our pal, Dave, from Octopus Party Nail Lacquer made for us:

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Gah! So pretty. 

Again, this month’s theme is Under the Sea so Dave went all ROCKET SCIENCE for it and named his polish Luciferin after the light emitting enzyme/compound found in organisms that emit bioluminescence.  Like this octopus thingy down below:

Or I assume so.  I dunno.  I can tell you who won Dancing with the Stars every season since 2005, though, if you’re interested.

So this is a navy/cobalt blue jelly with a modest sprinkling of iridescent glitters. I did three coats in my swatches, although you may think about stopping at two. DON’T DO IT. That third coat is like angels singing. The depth of color is absolutely divine. Did someone just hand me a basket full of kitties? Might as well have. 

Here’s some macros to aid in the decisioning:

DONE. In the cart she goes!

I typed it all out in my last post, but no one’s in the mood now for carpal tunnel so if you’d like more info on the concept of the Polish Pickup, you can read the FAQs here.

The sale opens on Friday, June 2 at 11am EST and will stay open all the way thru Monday, June 5. Cost varies between makers, but OPNL’s polish will retail for $11. Shipping is a flat $3, which is just one more reason to love everything about this scenario. So click here for shopping then!

Don’t forget: to get connected with future sales and to participate in the nomination and voting of themes, join the Polish Pickup group on Facebook. Click here!

Okay, that’s it on this one. Stay tuned for more pretties!  You don’t wanna miss out on any of it, so setting 17 alarms sounds about right. 

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Octopus Party Nail Lacquer: Polish Con Limited Editions

Standard

Three Polish Con blogs, three days straight, and you’d think I negotiated some sort of world peace treaty with as much excitement, high fiving and general horn tooting that is happening over here.  Seriously, I’m impressing even myself considering how much effort I exude on a day to day basis.  I mean, if my office chair didn’t have wheels on it, I have no idea how I’d get over to the copy machine.  Or to the donuts on top of the file cabinet.  Ugh.  It’s a dire situation, the day they take the wheels away.

So yeah, look at me being all overachieve-y.  Spelling Bee Champion of 1987, and now THIS.  How I’m not married to Leonardo DiCaprio at this point is beyond all the comprehensions.

More polish today!  This time, our friend Dave from Octopus Party Nail Lacquer has come out with a trio of shades to debut at Polish Con this weekend and every single one of them is down below.  Bye bye checkbook and all pretenses of ladylike composure, cuz it’s about to get super elbow jabby in about 2.5 seconds.  GIMME.

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Told ya.  Want, want and NEED.  That’s your new motto.

First up is Blue York:

This one is a deliciously smooth blue jelly base filled with linear holo and lots of pink iridescent shimmer.  It’s such a pretty shade; it requires extra supervision in case of accidental painting of all the surfaces.  Hubby loves being married to me, I just know it.

A macro EXTRAVAGANZA!:

OMG.  Did you just die?  Cuz I sure did.

Guess who’s buying a bottle of this plus 27 back up bottles?  Cuz this is no time to be rational, that’s why.

Next up is The Pleasure Principal:

This one is a plum based multichrome that shifts from purple to blue to teal with a touch of orange on the edges.  And honestly, I can’t even think of proper words to describe my feelings for this beauty.  Words have left me, and now only moan-y throat noises will suffice.

Can’t stop, won’t stop:

Under the lamps, cuz I had to.  Clearly:

Sealed the deal, didn’t I?  Just try leaving this blog without tossing this one in the basket.  It’s nigh on impossible.  Unless you don’t like happiness.  Or have no eyes.  I dunno.

Two more macros, a thousand more buckets of drool:

Lastly, here’s MoMA Said Knock You Out:

This one is a bleached pastel mint crème with hidden purple flakies.  In fact, they are so hidden I almost didn’t see them unti I got up extra close.  And for a light colored creme, this had a nice, fluid formula.  I did three thin coats with zero streaks.  Self-leveled like a dadgum champion.  Basically a dreamboat in a bottle.  With ecstasy and a Starbucks on top.

An ultra lame macro:

Sometimes macro-ing cremes makes not a lick of sense.  Although you can see those flakies, so I suppose there’s that.  BEST BLOGGER EVER, in case you’re curious.

All of these shades will be available at Polish Con in New York this Saturday, April 29, so if you’re headed that way, then I only hate you a tiny bit.  For the rest of us sad souls who live nowhere near anything this exciting, you can pick up these beauties during the online restock.  Here’s the deets:

Blue York and MoMA Said Knock You Out – retail price is $11 at Polish Con or $12 during the restock

The Pleasure Principal – retail price is $12 at Polish Con or $13 during the restock

Restock dates are May 5 at 11am EST through May 7 at 12pm EST.  MoMA and Blue York will be available as a pre-order, but The Pleasure Principal is a 70 bottle batch only.  So POLISH EMERGENCY! is what I’m saying.

Click here to order!  And now … PAJAMAS.  Enjoy the rest of your day!

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Octopus Party Nail Lacquer: Game of Thrones Trio

Standard

In a random act of extreme short-lived inspiration, I pulled all my work pants out of the closet and threw them on the bathroom floor in preparation for laundry.  Four days later, they are still there.  It’s amazing how long a person can continue to walk around a pile of dirty clothes on the floor.  At this point, it’s just become furniture.  It may stay there for eons with light years and eternities on top, you know, depending on when hubby decides to put it in the washing machine.  Cuz while I am quite aware the pile only exists cuz of Pants-Pulling Frenzy circa 96 hours ago, I can also ignore laundry like a dadgum champion.

Currently, I have three separate piles of clothes going.  One is a basket of clean ones that have actually sat there long enough for them to have probably become dirty again through simple neglect.  The other two are basketless, which the housekeeper just vacuums around every week, most likely in a judgy kind of way.  Listen, the whole reason I have a housekeeper is because of those piles; otherwise, what would be the point then?  You don’t get to Lazy, Level EXPERT by putting away your own laundry, I’ll tell ya that much. 

In related news, the only thing left in my closet pants-wise is a pair of green khakis that I haven’t fit into properly since 2009.  So work on Friday was almost a no-pants-HR-violation sort of scenario, but I chose to just leave them unbuttoned for 9 hours instead.  I mean, they were (mostly) zipped up all the way, at least.  Pretty sure that still qualifies as business casual.  Although the no-pants option would have been enjoyed immensely, just to be clear.

While we wait for another wave of laundry inspiration to hit (might be never; I dunno), I have a real life polish emergency to share.  It might be the most emergency-est of all time, so pay super close attention just in case.  Look:


It’s a multichrome EXTRAVAGANZA! straight from our pal Dave at Octopus Party Nail Lacquer.  This is the Game of Thrones / A Song of Ice and Fire trio, three spectacular shifty, shimmery dreamboats that you’re about to fall in love with super hardcore.  However, AND MOST IMPORTANTLY, they’re only available for 22 hours.  After that, it’s a sad state of affairs for everyone.  So get off your no-buys people, as this is a legit polish emergency and therefore justified to the trillionth percent.

First up is Sweet Summer Child:

Okay, so this is how it’s gonna be?  With the mouth gaping and the tongue lolling?  We just got started!  I’ll be divorced by the end of this blog, seeing how unattractive I’m about to get.  There’s only so much sexy to go around while holding a drool bucket, ya know?

So this one is a red-toned purple with magenta shift that turns a little orange at extreme angles.  There’s a bit of blue shimmer and multichrome flakies mixed in as well for extra specialness.  Excellent, opaque formula in basically one coat.  Except I did two cuz CAN’T STOP POLISHING.  I lub it so much.

Macros, in case you want to pass out a little:

That orange shimmer is a bit shy under lamps.  Outside in shade or on cloudy days, you can see it much better.  Here’s a very lame attempt:

Points for putting pants on though.  Best blogger ever, is what you’re thinking.

Next up is Stoneheart:

Gah!  How are we still upright?  Someone needs to roll me over a couch in case of surprise fainting.  Bring a Starbucks.  And Leonardo, just in case.  One must always be prepared.  Cuz someone’s holding the big leaf fan, and hell if it’s me.

If you love bright pink, this one is bright pink times a billion.  It’s a glorious shimmery fuchsia with an orange shift in extreme angles.  I don’t have an outdoor photo of this one due to only one pants-on session per day allowed.  But if you look at the top of the bottle, you can see that orange peeking out.  And there’s blue shimmer too, for maximum drool effect.

A ridiculous display of pretty:

Yep, you’re about to spend some money.  I can already tell.

Lastly, here’s I Drink and I Know Things:

This one is my favorite.  Cuz there’s nothing better than a green and purple combo.  Well, except for biscuits and gravy.  Or, like a jumbo bag of Funyuns and the house to yourself.  But after that, NOTHING.

Macros to seal the deal:

Seriously, though.  The flakies.  The dadgum flakies!  How you’re able to turn your back on this one, it’s beyond comprehension.  Maybe you don’t like happiness.  Maybe you have no eyes.  I dunno.  Either way, I’m var var concerned about the state of your brain.

One more:

Gotcha.  I knew it would.

The round up:

This trio will be available tomorrow, March 26 (or could be this evening in certain time zones) from midnight through 10pm EST.  That’s a mere 22 hours to organize your life.  If you miss the window, well how sad will you be then?  (Very.)  In other words, just do what I say.  I MEAN IT.

Cost will be $11 each and shipping for all three is only $4.  Click here to shop!  Then sit back, relax and revel in your excellent decision skills.  Toots for you! (And gift cards for me.)

I’m gonna go stare at this pile of laundry and see if anything happens. Maybe (hopefully) magic or teleportation, at the minimum, lest I have to display some sort of effort on a Saturday night.  In which case, the words NO BUENO come immediately to mind.  Ugh.

Later, loves!

Octopus Party Nail Lacquer: Spring 2017

Standard

The hem came out of a pair of my pants the other day and so now I either have to staple them back together or throw them away.  Cuz the last time I went to a seamstress there were too many mirrors in there where I was forced to see my own butt, and I really don’t feel like crying again for the next 37 years.

In other words, my weight loss journey isn’t going so well.  As a matter of fact, it hasn’t even left the house yet.  Which makes sense considering I don’t go outside unless someone is paying me to do it.  Or if there is a threat of starvation, and even then I have to think about it first. I know all this inactivity isn’t healthy and I really try to make an effort.  I mean, I walked clear across to the other side of my office building the other day; worked up a sweat and everything.  Then I grabbed a coconut mocha latte and then walked all the way back to my desk.  BUT I DIDN’T BUY THE DONUT, which means I’m about to be skinny any day now, pretty sure.

Truth be told, I have lost a total of 3 pounds.  Although that number is fragile and threatened considering the bag of Cheetos that made its way into the shopping cart on Sunday.  Hubby and I determined we could eat one serving size of 21 Cheetos and still be okay, but I mean, who eats just 21 Cheetos?  If you are that person, you need to take that show on the road cuz your willpower is downright inspiring.  But also, I do not like you very much.  Soooo…

But back to my broken pants.  I’ve talked myself into it, and I think I’ll just go ahead and staple them back together.  I really like the pants – in fact, they’re one of my favorite pairs – and if I wanna spend thousands of dollars on bottles of nail polish but wear stapled pants like a damn hobo, well that seems logical to me.

Let’s look at pretty things!  My pal, Dave, from Octopus Party Nail Lacquer has some gorgeous spring polishes coming out that you’re just gonna die over.  Two are a general release and the other is for members of The Octosquad on Facebook.  You’re joining The Octosquad, by the way.   Read all the way to the bottom and you’ll see what I mean.  Lessss go!

You have no idea what these two are doing to me right now.  It’s about to get suuuuuuper unattractive in here, let’s just say.  I’m trying very hard to stay upright.  And drool and lolling tongues are not a good look for anyone.

So these two shades are for the general release, which means no effort is required, and I don’t know about you but my cat ears perked up immediately.  No effort?  Dave, you’re speaking my language.  Most likely it’s French and handing me a Starbucks. 

First up is Soft Swerve:

Mercy.

Periwinkle is back and this time she’s holo.  How delicately lovely is she?  The perfect polish in case you wanna hold tiny cups of tea or do a little hand modeling with a lacy napkin.  Most certainly it’s Queen of England-approved.  She’s quite proper with just a touch of flash and a light dusting of violet flakies and purple iridescent glitter.  Are you sticking your fingers in peoples’ faces saying LOOK AT MAH NAILS! then?  Well, probably.  But you’re also stroking the heads of newborns and passing laws through Parliament, cuz this polish is suitable for all that.

OMG, what just happened?  Shut up, Brain.

Of course there’s a macro:

While the flakies and glitters aren’t super sticky-out-y, they are definitely there and add a touch of something special to this delicious holo.  I lub it so much!

The other polish is just as gorgeous.  Here’s Maui Howie:

Kind of the opposite of that darling periwinkle, but every bit of stunning.  She’s warmer and more tropical, but also very much made for spring.  I was super excited to see this one in my swatch pack.  I live for shades like this.

So, let’s be clear:  anytime you describe your polish as a “hibiscus jelly” just know I might hurt someone a little just to get to it first.  Nothing serious, mind you, just enough so they know I mean business.  Maybe a tiny karate chop, or like a Black Friday-style elbow jab.  Either way, you’ll be busy sorting yourself out, and I’ll be that girl in the front row with her hand raised, answering all the questions, and being the smartest.  

Not only is it a beautiful coral color, but there’s holo, orange iridescent glitter and rose gold flakies in there too.  Just enough in case you wanna pass out for a second.

All the goodies, all up in yo face:

Now FOCUS!  This last polish is the one made exclusively for members of The Octosquad.  Here’s Octopus Prime:

If you haven’t already clicked on the link and joined the group, I am var var concerned about your brain.  You’re buying this; I’ve decided.  And when have you known me to make a bad decision?  Hammer pants and more than 21 pieces of Cheeto, notwithstanding.

So this one is an intentionally sheer turquoise jelly holo with blue/green flakies and green/orange and green/gold glitter.  Dave says you can apply this over a similar colored base to amplify the color, but I think it’s simply beautiful on its own.  I’ve done three coats here, and it appears opaque enough for me.  Maybe slight visible nail line, but if someone notices, I just hope to God you love them, cuz otherwise there may be a personal space situation that needs tended to.

Let’s seal the deal, shall we?

You are just a puddle on the floor now, right?  Yeah, me too.

I did some nail art with this one, and I kinda actually love it.  Look:

Cutie pie!  I thought the peach was a great compliment to the turquoise, and since it has somewhat of a beachy, Caribbean-esque feel to it, I did tropical flowers using the Lina 4 Seasons Summer 01 plate.  Do you adore it?  (Yes you do.)

The round up:

Presale for the two spring colors starts tomorrow, February 24 at 11am EST and will run until Sunday, February 26 at noon EST.  Click here for shopping!

As for Octopus Prime, it’s available only to members of the Facebook fan group, The Octosquad.  Click here to join and for information on how to snag this beauty.  Pre-sale dates will be March 3 through March 5 but times (as of now) haven’t been decided on yet. 

And as long as you’re in a clicking mood, here’s more links:

Octopus Party Nail Lacquer Instagram page – click here

My Instagram page – click here

Photos of kittens in baskets, just because – click here

Later, loves!