Tag Archives: Illyrian Polish

Oogie’s Boys Trio: Illyrian Polish + Octopus Party + Crows Toes 

Standard

I’ve locked myself in this bedroom in an effort to keep the distractions away, but the cat just laid down next to me for no reason whatsoever, so how this blog is getting written now we’ll NEVER freaking know.

I’m trying very hard to ignore it, cuz as soon as I show too much emotion, whatever this is is over in about 2.5 seconds.  He’s very finicky with his love, even though I massage him and scratch his tummy and kiss him right on the mouth as ALL CATS EXPECT AND ENJOY.  Cuz who doesn’t want to be dressed in a tiny tuxedo and carried around like a baby from room to room?  I mean, I’d pretty much do anything if someone’s offering to do my walking for me.  You think I’m exaggerating, but I legit lived across the street from one of my jobs and still drove myself to work every morning.

Who’s officially the laziest person in allll the land?  I’m not even gonna tell you cuz you already know.

Ohhhhh, but the polish!  Do I have some beauties to share with you today!  There’s flecks, there’s sparks, there’s a thousand drool buckets on standby.  Take a look at what you’re buying:

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Now, SWOON!  Seriously, if you’ve come for the ladylike composure, well you’ve picked a very bad day.  It’s soooo noodle leg-y in here already!

This is the Oogie’s Boys Trio, a collaboration between Illyrian Polish, Octopus Party Nail Lacquer and Crows Toes.  Ummm, three awesome brands, three gorgeous polishes, available all with the click of ONE tiny button?  Is Leonardo happening next, cuz BEST DAY EVER is clearly in full effect.

This trio is inspired by the movie, The Nightmare Before Christmas, and apparently Oogie’s boys – Lock, Shock and Barrel – feed Oogie by sending bugs to him down a metal chute.  Sooooo, kinda like my house where sandwiches just appear out of nowhere.  Being married to a chef comes highly recommended, just so you know.

Enough chatty.  Time for nail polish! Here’s your quick rundown of the goodies:

ILLYRIAN POLISH:  LOCK

DESCRIPTION:  A dirty oxblood/copper with holographic sparkle and small copper/red flecks

OPACITY:  Two amazing coats

OCTOPUS PARTY NAIL LACQUER:  SHOCK

DESCRIPTION:  A charcoal mauve holographic with gold flakies, purple/indigo shifting pigment and iridescent purple glitter

OPACITY:  Two coats again! Magic!

CROWS TOES:  BARREL


DESCRIPTION:  A deep, dank, murky green topped with blue, green and purple sparks

OPACITY:  Yep, still two coats.  Your best day just got best-i-er.

THE ROUND UP 

Want, want and NEED.  That’s your new motto.  Wallets are flying out of purses everywhere, I can already tell.

TIME TO FOCUS.  There’s a Polish Emergency in our midst.  Cuz the Oogie’s Boys Trio is on pre-order for FIVE DAYS ONLY, and if y’all got some hives cream handy, I’ll take a thousand.  And if you’re not properly panicked at this point, we need to have a talk about your brain.

Cost for this trio is $32 and is available in each maker’s store.  You also have the option to purchase individual bottles, although WHY?! is the actual question.  All three, in the cart stat.  However, just in case you choose groceries and electricity (and other adult-like responsibilities), then it’s $12 each for Illyrian and Crows Toes and $13 for Octopus Party.

Where to buy:

Illyrian Polish http://www.illyrianpolish.com

Octopus Party Nail Lacquer http://www.octopuspartynl.com

Crows Toes http://crowstoesnailcolor.bigcartel.com

Now go get your pretties!  You have until October 17 at 10pm EST and there’s NO WAY you’re missing out on this.  Cuz who’s waking up on October 18, sad and trio-less?  CERTAINLY NOT YOU.

More clicking opportunities!  Connect with EVERYONE:

Illyrian Polish:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group 

Octopus Party Nail Lacquer:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group

Crows Toes:  Instagram ▪️ Facebook ▪️ Fan Group

SO. MUCH. EFFORT.  Y’all better be clicking on those links.  Cuz after all this carpal tunneling, it’s the least you can do.

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Illyrian Polish: The Nil Collection 

Standard

Remember that time back in February when the hem came out of my favorite pair of pants and I thought I might get around to a proper solution within the next 180 days and then we all just laughed and laughed and laughed?

Well, turns out we were right.  Cuz approximately 7 months later, I done gave up on ever being normal and just stapled my pants back together like a crazy person.  GUYS.  Clearly you don’t get to Lazy, Level EXPERT by going the extra mile.

So in case you like a good math problem, I have approximately 1 billion dollars worth of nail polish about to fall through the floor of my own house, but I stapled my pants like a dadgum hobo.  In my defense, the last time I walked into the alterer’s shop, i.e., land of thousand mirrors, I caught sight of my own butt and then went home and cried for the next 37 years.  So OBVIOUSLY the stapling was the most ideal.  Ugh.

Oh, but hey, let’s look at pretty things!  Miss Vanessa from Illyrian Polish sent me something gorgeous to share with you today.  Bye bye checkbook and all pretenses of ladylike composure, cuz it’s about to get super elbow jabby in about 2.5 seconds. GIMME.

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Told ya.  The Grabby Fingers, they are a’lurkin.

This is the Nil Collection, a set of 6 beautiful bottles full of holo and glitters and flakies GALORE!  Opening this swatch pack was a feat of superhuman determination, remaining upright and holding my mouth closed like a DADGUM CHAMPION.  I swear, is an award coming?  Cuz if there was ever a time for bonus points, right now would be it.

Quick rundown of the colors, then I’ll meet you at the bottom!

AURORA 

DESCRIBED as a sheer teal base with blue/purple/green/pink color shifting shimmer and tiny white flecks, Aurora was the first one I swatched and then QUICKLY unattractive things happened.  SO. MUCH. DROOL.  OMG, am I still married?  Seriously, I don’t even know.

Formula here was a bit sheer, but built up nicely in three smooth and glorious coats.


MOONSHINE 

DESCRIBED as a blackened blue sheer base packed with copper shimmer, green/red iridescent glitter, holo glitters and tiny purple flecks, Moonshine is my absolute faaaaaavorite!  The sparkle!  (Dead.)  The shimmer! (More dead.)  OMG, can we not look sexy just one time, even for a little bit?  NOT TODAY!

Swatch shows two of the dreamiest coats of your life.


LOVE POTION 

DESCRIBED as a pale lilac base packed with pink/gold shimmer, tiny ultra holo glitter and red/green opalescent flakies, Love Potion is probably my second favorite.  Normally, lighter tones aren’t my favorite due to the unfortunate see-thru-ness of my skin, but there’s just something about this one.  The shimmer got me!  It got me good, guys.

Swatch shows a ridiculously perfect two coats plus sad white sausages not so sad and sausage-y.


BLUE DREAM

DESCRIBED as a blue jelly base packed with pink/gold/green shifting shimmer and ultra holo glitter, Blue Dream is just THAT:  a dream.  Everything about it is so much magical perfection, I’m literally losing control of words.  It’s moan-y throat noises from here on out.  How the rest of this blog’s getting written, I have no idea.  Uhhhhhhhnnnnnnnnnn.  See?

Swatch shows – once again – two drool-y coats.  And a shimmer EXTRAVAGANZA!


JUICY FRUIT 

DESCRIBED as a light grape purple base packed with teal/green/blue shifting shimmer and ultra holo glitter, Juicy Fruit has my favorite color combo of all time: purple and green.  It’s so jaw droppingly stunning, the tongue may never go back in.  I’m 27 levels of sexy right now, in case you’re curious.

Swatch shows two luscious coats.  Who wants 18,000 bottles?  (You, to be clear.)


ALIEN

DESCRIBED as a blackened sheer base packed with silver holo, holo flakies and strong purple/red shimmer, Alien is the perfect way to end this most amazing collection.  Ugh, so pretty!  And that shimmer – legit INSANE.  I can’t even tell you how much you’re buying this cuz guess what?  YOU ALREADY KNOW.

THE ROUND UP 


Was this not one of the most beautiful collections you’ve ever saw? Seen? You’ve ever seen? Ugh. One can’t grammar at a time like this.  Cuz you’re about to toss some polish in the cart, that’s why.

The Nil Collection released previously back in late August, which means I am not very good at blogging.  However, Vanessa is restocking the shop on Friday, September 22 at 6pm CST, so toots for me for being early!  (This time.)  Here’s your shoppin’ deets:

Full collection:  $75

Single bottles:  Love Potion and Moonshine are $12; the rest are $13

Where to buy:  http://www.illyrianpolish.com

However, a word about Alien. If you want this one, you’re gonna have to get fancy. Vanessa sent her remaining bottles of Alien to her stockists, and Color4Nails has them available now for $13. A little extra step but totally worth it. 

Now set 17 alarms and put Post-It’s on all your surfaces.  COMPLETELY RATIONAL BEHAVIOR, just so you know.

Finally, some linky loos! Connect with Illyrian:

Instagram 

Facebook 

Fan Group

Off to bed, y’all!  I’m on day number one billion of not sleeping like a normal person, so let’s keep that streak going! Weeee!

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •

Color4Nails Spotlight: Illyrian Polish – Summer 2017 Collection 

Standard

Now that the Polish Pickup blogs are over, we can officially focus on the next most important thing: my month-long birthday celebration.  Cuz I don’t know about you, but if you’re forced to be one more year established into your 40s, the least my husband can do is:

Gimme back rubs. Make me lots of coffee with Schnapps in it. And let me put my feet on him without giving even a skosh of disgust.

If we’re not doing any of that, the joy is basically SUCKED right out of the room, then. The point of birthdays is gifts; otherwise, we’re all in here just getting old for no DADGUM good reason.

AN ODE TO AGING, BUT NOT A GOOD ONE

I went to the dermatologist last week for my annual skin check. Here is the conversation (pretty much verbatim) on how that went down:

THE SCENE: Me, practically naked, arranging myself on the table in the least fat roll-inducing way possible.  Dermatologist walks in and proceeds to exam.

ME (pointing to a thing): So this one has a little crust on it that I can just scrape right off with my fingernail. 

HER:  Uh-huh, totally normal thing as we age. 

ME (pointing to another thing):  Well this one has been there for a while, and it doesn’t look any different, but what do you think?

HER:  Yep, a sun spot. You get those as you age. 

ME (pointing to yet another thing):  Okay, well this one, though.  Certainly we don’t like this one!

HER:  Ummmm, looks fine. Just a spot caused by aging.

OMG, AM I IN HELL?! Is there someone in this room who is aging?!  Seriously, I’m var var confused right now.  Cuz last time I checked, I was a Trophy Wife EXTRAORDINAIRE!, or in less science-y terms, One Who is AGELESS. 

On the bright side, I remembered to not wear my extra large underwear like I did at my last appointment. Although I exchanged it for my super orthopedic bra, but that is beside the point.

Again, no one is old. CLEARLY.

To kick off Birthday Month Extravaganza, I had the pleasure of blogging for Color4nails for the very first time, and I swear if Leonardo suddenly popped out from around the corner somewhere, it would only make sense. Cuz BEST DAY EVER, that’s why.

So excuse me while I squeeeeee! a little bit. Just look at these pretty things instead:

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •


Sisi sent me a most gorgeous collection from Illyrian Polish to review for you, and when I say I didn’t know if my tongue would ever find its way back inside my mouth, well you can only imagine how unattractive things were being over here.  Am I still married, cuz seriously, I don’t even know.

But yeah – the Illyrian Polish Summer 2017 collection. Get on this, stat.

POLARIS

DESCRIPTION:  A cerulean blue base packed with holo sparkles and a gorgeous teal/blue/purple shifty shimmer

OPACITY:  Two coats for me

Sooooo, I figured we’d start off with a massive case of the Grabby Fingers.  Cuz look at it. LOOK 👏🏼 AT 👏🏼 IT.  Basically magic in a bottle. No one’s getting out of this blog without spending some money, I already know. 

Under the mood lights:

That shift!  Have you ever?  NO YOU HAVE NOT. 

CETUS

DESCRIPTION:  A subtle turquoise to blurple thermal with an intense turquoise/teal shimmer

OPACITY:  Two coats, three if you’re crazy; obviously I did three

Y’all know me and thermals. We’s best friends!  Cuz nothing says chummy pals quite like an anxiety enducing, hand in ice water, racing to take a pic before the temperature changes kinda photo sesh.  Plus sweat bead mustache for bonus points. Ugh.

Regardless though, I think things turned out okay. I give you the best five photos out of the 7,397 I took. Enjoy!

Transition between hot and cold:

Warm state only, the turquoise:

Cool state only, the blurple:

And then macros in transition, cuz BEST BLOGGER EVER:

As mentioned, the transition is subtle and blends together seamlessly. You buying this one, just so you know. 

LYRA

DESCRIPTION:  A sky blue jelly base packed with holo sparkles and a strong green to coppery rose shifty shimmer

OPACITY:  Two coats

I know the base is blue, but all I see is beautiful, glorious green.  And now my brain has officially stopped holding my mouth closed. Drooling, Level EXPERT, in case you’re curious. 

LYNX

DESCRIPTION:  A deep teal jelly base with a strong glowy violet shimmer and tiny holo sparkle

OPACITY:  Two coats

So. Much. Pretty. Seriously, all you blue lovers just died a little bit. 

And now, more mood lights:

Dreamy!  That shimmer truly is glowy, and we are all basically just big puddles of goo by now. 

PHOENIX

DESCRIPTION:  A bright raspberry tinted pink base packed with a strong fire coppery orange shimmer and holo sparkles

OPACITY:  Two coats

Quick! Lick the screen while no one’s looking. Now act natural.

Good job. Seriously, if you came here for the ladylike composure, you’ve picked the wrong day.

I love they’ve put a pink one in the midst of all this blue-y purple. She’s definitely an eye catcher, a stunner, a one way ticket to the Drool Convention.

The color pulls more red on me, but other’s swatches show more pink.  Either way, though, we lub it lots.

More ultra drool-y scenarios coming up in 3 … 2 … 1 …

DRACO

DESCRIPTION:  A deep blue toned purple base packed with a teal/blue/violet shifting shimmer and tiny holo sparkle

OPACITY:  Two coats

Super vampy!  The teal part of the shimmer reallllly stands out and is just glorious. Makes my sad white sausages look less sad and sausage-y, and for that fact alone, we want 27 bottles. 

So let’s end this thing on an exclamation point. Last polish, up ahead!

AQUILA

DESCRIPTION:  A deep teal blue base with holo sparkle and pink/red/gold shimmer flecks

OPACITY:  Two coats

And in case you’re still on the fence, here’s some macros:

Cuz the fence is no place for a lady.  18,000 bottles, in the cart, stat! Rational behavior?  NOT TODAY!

THE ROUND UP


Every single one of these is fabulous. From formula to saturation of color – I had zero issues whatsoever.  It was my first go with Illyrian Polish, but definitely not my last. In other words, I’m about to get suuuuuper stalker-y, I can already tell. 

This collection is available now at Color4nails.com, so you’re all set for shopping!  Each bottle retails for $13, which is on the pricier end – although worth every penny if you need some justification.  However, my top faves are Polaris, Lyra and Phoenix, in case you’re being forced to, like, buy groceries and some electricity instead. Boooooo.

Happy Monday! Go buy some nail polish. Then come back later and buy some more. You deserve it. 

Later, loves!

• SUPER DUPER PRESS SAMPLES •